For åttende år på rad har Baneservice AS valgt å støtte Stiftelsen Norsk Luftambulanses arbeid.
- Det er med stor glede jeg signerer på en slik avtale, smiler administrerende direktør i selskapet, Kjersti Kanne.
Baneservice og Stiftelsen Norsk Luftambulanse har flere år med samarbeid bak seg og Baneservice-sjefen er ikke i tvil om at samarbeidet er en god match. Også SNL er glade for samarbeidet.
- Vi er stolt over å ha en partner som velger å støtte vårt arbeid år etter år. Stiftelsen Norsk Luftambulanse og Baneservice har mye tilfelles, og det å ha en partner som tar så tydelig samfunnsansvar er vi veldig glade for, sier markedssjef bedrift i SNL, Erland Kroken
Hjelp uansett hvor man er
Våre ansatte jobber i en risikoutsatt bransje og ofte på avsidesliggende områder. Det er viktig for oss at alle får best mulig førstehjelp og rask transport til sykehus dersom uhell skulle skje. Derfor er Stiftelsen Norsk Luftambulanse en naturlig samarbeidspartner for oss, forteller Kanne.
Norge er et langstrakt land og Stiftelsen Norsk Luftambulanse jobber for at alle som er akutt syke og alvorlig skadde skal få raskere og riktigere medisinsk hjelp, uansett hvor i Norge de er.
Årlige førstehjelpskurs
Som en del av samarbeidsavtalen holder personell fra Norsk Luftambulanse også årlige førstehjelpskurs for alle ansatte i Baneservice.
- Det er et krav å ha årlige førstehjelpskurs når man jobber på jernbanen, gitt at vi utfører mye arbeid som innebærer en del risiko. Vi har godt HMS-arbeid i bunn som skal forbygge at ulykker skjer, men vi kan aldri helgardere oss helt. Hvis ulykken først er ute er det viktig at de på stedet kan utføre livreddende førstehjelp, avslutter Kanne.
*Foto: Marius Svaleng Andresen